al contingut a la navegació Informació de contacte

ITINERARI 2

ITINERAIRE2.pdf

ITINERARI 2. Pujada al Puig de Meià i la Lluella del Llop

(Mapa)(Version française)

(A peu)

Des de Vilanova es puja cap al Coll del Castell i s'agafa el camí vell de Meià cap a les Tres Creus. En arribar al Puig visita de les restes de l'antic poble de Meià: al nord restes de la muralla i de les torres de la fortificació, de ca la Carlana,... A l'angle sud-est, restes del castell de Meià: torre rodona potser d'origen àrab, cisterna, porta d'entrada, parament de paret del segle XI. Visita de l'església de Sant Cristòfol, l'edifici més antic de la comarca, amb restes preromàniques i original construcció romànica dels segles XI-XII. Des del mirador, al davant de l'església, vista panoràmica sobre Vilanova, Santa Maria de Meià i el monestir així com de tota la Coma de Meià. Aplec al santuari de la Mare de Déu del Puig de Meià el primer diumenge de maig, antigament el dia de Santes Creus (3 de maig).

Es continua el camí, a peu, cap a les Serretes per l'antic camí del Montsec, a un quart d'hora de marxa; a mà esquerra del camí trobarem els enterraments megalítics de la Lluella del Llop I i II. Ens podem arribar fins a la font de sòl Nari (o de sòl Pereolives), tocant al camí de carro i podem retornar a Vilanova pel mateix camí que hem pujat.

(En cotxe o bicicleta de muntanya)

Pujar per la carretera del Pas Nou fins a trobar la cruïlla del camí del Montsec, a mà esquerra de la carretera a poca distància dels antics rentadors del carbó (senyalitzat). A mig quilòmetre a la dreta trobem la cruïlla que en portarà fins a la font de Paús. Seguint el camí recte, en arribar al cap del pujador de la Fita es trenca de nou a l'esquerra cap al camí que ens porta a Meià (senyalitzat).

Per arribar a la Lluella del Llop continuem el camí del Montsec fins a la cabana i font de sòl Nari. Des d'allí es por arribar a peu fàcilment fins als dòlmens, creuant el barranc del Sabinal. Tot baixant podem parar a la punta del tros de sòl Joaquim on, a mà dreta del camí, podem visitar les restes del dòlmen de sòl Joaquim.